Loading color scheme

Mijn boekaanbevelingen voor u
TPL_BY

Deze lijst wordt gevuld met boeken en dvd's, die ik voor iedereen zeer leerzaam en aanbevelenswaardig vind. Het zal vooral basisliteratuur voor het dagelijks leven zijn, maar ook specifieke literatuur, zoals neuswerk of biomechanica.

Ik zal alleen die literatuur aanbevelen waar ik achter sta. Over elk boek zal ik één of twee zinnen schrijven, zodat u zelf kunt beoordelen of dit boek interessant is.

• "In gesprek met hond: kalmerende signalen", Turid Rugaas
    Dit boek bestaat in verschillende talen en als DVD. Het is een absolute "must" om in uw hondenbibliotheek te hebben. U leert hoe honden met elkaar communiceren en hoe u uw hond kunt lezen en begrijpen. U krijgt een goed overzicht over alle meestal minimalistische tekens die honden gebruiken om te communiceren.

• "Help mijn hond trekt!", Turid Rugaas
    Dit boek bestaat in verschillende talen en als DVD. Het is een leuk leesboek over waarom de hond trekt en hoe je het gemakkelijk bewust kunt stoppen.

• "The Canine Kingdom of Scent - Fun activities using your dog's natural instincts", Anne Lill Kvam
    Dit boek bestaat in verschillende talen en als DVD. Met speels gemak leert uw hond nieuwe taken aan die hij met zijn neus kan oplossen.

• "Je onvervangbare hersenen - Unlocking the secrets of the human mind", Dr. Kaja Nordengen
    Dit boek bestaat in verschillende talen. De titel gaat over het "menselijk brein". Het zoogdierbrein verenigt ons met onze honden en alle andere dieren.

• "Hunting Together - Harnessing Predatory Chasing in Family Dogs through Motivation-Based Training", Simone Müller
    Predatie is een innerlijke behoefte die uw hond gelukkig maakt. Simone legt u uit wat predatie is en waarom uw hond graag jaagt. Ze legt ook uit hoe u wandelingen kunt structureren als preventie en welke roofdieren u in plaats daarvan met z'n tweeën kunt gebruiken. Leer hoe een sterke noodsituatie het jagen op roofdieren onderbreekt. "Bederf de pret niet - ga samen op jacht!"